Dammar för trädgårds älskare.

Som de flesta trädgårds älskare har även jag en damm hemma på gården. Jo visst är det vackert - ibland.
Men idag tog jag mig i kragen, optimisten... Och började tömma vattnet, dammen behövde få sig en stor städning.
Och mina guldfiskar behövde sluta yngla av sig.

Tömde väl allt vatten och insåg att det var lättare sagt än gjort att fånga fiskar, fick upp de stora (just de som inte skulle fångas) men alla små ynglen lyckades gömma sig. Slutade med att alla stora fiskar nu ska få flytta in i akvarie eller lämnas iväg, och små ynglen får jag jaga en annan dag.
När fiskarna var ur vägen var det bara att börja göra rent bottnen och pumparna.

Så efter 7 timmar sitter man fortfarande och nu väntar på att vattnet ska fyllas på igen och förhoppningsvis bli klart och fint.


(Den är alldeles lagom stor, men ack så jobbig att göra ren.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0